Alkohols un tabaka
Apdrošināšana
Ārlietas
Auto un transports
Bankas, kredīti un līzings
Bizness
Ceļojumi un tūrisms
Eiropas Savienība un NATO
Ekonomika
Enerģētika
Finanses
Informācijas tehnoloģijas, internets un telekomunikācijas, TV
Izglītība
Lauksaimniecība
Likumi, rīkojumi, noteikumi, tiesību akti
Māksla, kultūra, literatūra, izstādes un izklaide
Medicīna un Sociālā aprūpe
Mediji, reklāma, mārketings
Mežsaimniecība
Nekustamie īpašumi un būvniecība
Nodarbinātība
Pakalpojumi un produkti
Pasākumi, notikumi, semināri, konferences, tikšanās
Pasaule
Pašvaldības
Pilsonība un migrācija
Prokuratūras, Valsts un pašvaldības policijas darbība
Reliģija
Sabiedrība un ģimene
Sabiedrības integrācija
Sports
Tieslietas
Tranzīts un muita
Ugunsdrošība, glābšana un civilā aizsardzība
Uzturs
Valdība
Valsts aizsardzība un bruņotie spēki
Valsts iestādes un politika
Valsts robežsardzes darbība un iedzīvotāju migrācija
Veselība un skaistumkopšana
Vide un mājdzīvnieki
Zinātne
|
|
Kas ir preses relīze?
Preses relīze ir Jūsu komunikācija ar masu medijiem. Ar pareizi uzrakstītu preses relīzi Jūs varat iegūt publicitāti interneta portālos, avīzēs un žurnālos, kā arī preses relīze var būt par pamatu TV un Radio ziņu sižetiem.
Sastādot preses relīzi ievērojiet sekojošo:
- Preses relīze ir paredzēta masu medijiem nevis jūsu klientiem. Centieties to atbilstoši noformēt.
- Minimālais vārdu skaits ir ap 250-300. No īsākām preses relīzēm parasti ir grūti izveidot ziņu materiālu.
- Virsraktā un pirmajā rindkopā dodiet spēcīgu ieskatu par tālāk aprakstīto. Parasti žurnālisti neturpina lasīt preses relīzes, ja to virsraksts un/vai pirmā rindkopa nav pietiekoši informējoša.
- Katru dienu daudzi uzņēmumi un iestādes vēlas informēt par tur notiekošo. Lai Jūsu preses relīze nepazustu kopējā gūzmā, rakstīšanas brīdī piedomājiet pie tā, kādēļ kādu tas varētu interesēt.
- Preses relīzes ievadā jābūt publicētam notikuma datumam un vietai. Izklāstā jāizklāsta notikuma būtību. Ieteicams faktus papildināt ar atbildīgo personu citātiem. Preses relīzes noslēgumā dodiet informāciju par iestādi, uzņēmumu, kā arī sastādītāja kontaktinformāciju.
- Tekstā centieties izvairīties no liekvārdības, žargona. Tekstu sadaliet rindkopās. Rindkopas vēlams neveidot garākas par 5 teikumiem.
|
|
|