Vortāla darbība pārtraukta uz nenoteiktu laiku. Jaunas preses relīzes publicētas netiks.

Uzturs

Ekonomikas ministrija publicējusi pārtikas preču cenu apskatu par laika posmu no 2006.gada jūnija līdz 2007.gada martam.

Publicēts 2007-03-06 13:45:21

Samazināt palielināt tekstu

Gadu mijā (no 2006.g. 1.decembra līdz 2007.g. 1.februārim) visos apskatāmajos veikalu tīklos novērots cenu kāpums. Februāra mēnesī (no 2007.g. 1.februārim līdz 1.martam), pateicoties atlaižu akcijām cenu kopējā preču groza summa nokritusies trijos no četriem veikalu tīkliem. Kopš cenu monitorēšanas sākuma (2006.gada 6.jūnijs) novērojams pakāpenisks visu vietējo pārtikas produktu cenu kāpums (gaļas produkti, maize, alus, margarīns, cukurs, piena produkti, u.c.), tikmēr šajā pašā periodā nedaudz pazeminājušās cenas atsevišķām importētajām precēm (kafija, zaļie zirnīši, cigaretes).

Vienlaikus Ekonomikas ministrija brīdina, ka apkopotie cenu monitoringa rezultāti viennozīmīgi nenorāda lētāko veikalu tīklu, jo iepirkšanās izdevīgumu vienā vai otrā veikalā izšķir konkrēto preču izvēle, kvalitāte, apkalpošana u.tml. Taču, ņemot vērā iepriekšminēto, šie dati patērētājam var palīdzēt salīdzināt un izdarīt izvēli.

Ekonomikas ministrija šādu cenu apkopojumu veic jau kopš š.g. jūnija – projekta "Cenu monitorings" ietvaros katra mēneša 1. datumā apkopojot populārāko patēriņa preču cenas Latvijas veikalu tīklos. Šis cenu apkopojums tiek publiskots ar mērķi piesaistīt tam plašsaziņas līdzekļu uzmanību, ar kuru starpniecību šī informācija sasniegs patērētāju. Patērētāji tādējādi varēs salīdzināt vienas preces cenu dažādos veikalos, veicinot veikalu savstarpējo konkurenci. Lai radītu papildus alternatīvas patērētājiem – Ekonomikas ministrija savā mājaslapā publicējusi saiti uz Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centra ziņojumiem par aktuālajām cenām Latvijas pilsētu tirgos.

Ekonomikas ministrijai iegūtie dati palīdzēs sekot līdzi cenu tendencēm, bet nākotnē – eiro valūtas ieviešanas laikā – kontrolēt, vai cenas netiek noapaļotas uz augšu, kā tas notika daudzās citās jaunajās eirozonas dalībvalstīs. Savukārt pašiem mazumtirgotājiem būtu izdevīgi piedalīties projektā, jo viņu nosūtītās cenas ar plašsaziņas līdzekļu starpniecību nonāks potenciālo pircēju uzmanības lokā. Projektā šobrīd aktīvi piedalās: "Elvi", "Maxima" un SIA "Rimi Latvia" (kas pārstāv veikalu tīklus "Rimi" un "Supernetto").

Atgādinām, ka projektā var pieteikties arī jebkurš cits mazumtirgotājs, kas to vēlas un apņemas katra mēneša 1. datumā nosūtīt ziņas par savām tā brīža cenām.

Pilna informācija par cenām pieejama Ekonomikas ministrijas mājaslapā.

www.em.gov.lv

Preses relīzes iesniedzēja kontaktinformācija šobrīd nav pieejama.





Atslēgvārdi: Pārtikas preces;
Copyright © 2007-2018 PRCentrs.Lv