Vortāla darbība pārtraukta uz nenoteiktu laiku. Jaunas preses relīzes publicētas netiks.

Bizness

Iedzīvotāji šobrīd apzināti atbalsta vietējos ražotājus

Publicēts 2009-06-16 14:01:31

Samazināt palielināt tekstu

15.06.2009

Gandrīz puse Latvijas iedzīvotāju patlaban apzināti izvēlas vietējā ražojuma produktus, tādējādi atbalstot pašmāju ražotājus un ekonomikas lejupslīde nav ietekmējusi uzticību Latvijas produktiem, pat neraugoties uz to, ka tie reizēm ir mazliet dārgāki, liecina Euro Data veikts pētījums.

Pētījumā, vērtējot Latvijas iedzīvotāju attieksmi pret mūsu valstī ražotām precēm, noskaidrots, ka lielākā daļa iedzīvotāju jeb 43% pērk pārsvarā Latvijā ražotos produktus, savukārt aptuveni trešdaļa jeb 34% vienlīdz daudz pērk gan Latvijā ražotus, gan importa produktus. Par labu tikai ārvalstīs ražotiem produktiem savu izvēli izdara 0,3% aptaujāto, savukārt tikai Latvijā ražotas preces pērk 3% respondentu. Uzmanību tam, kurā valstī ražoti ikdienā iegādātie pārtikas produkti, nepievērš 15% aptaujas dalībnieku.

Minot iemeslus tam, kādēļ savu izvēli varētu izdarīt par labu vietējiem ražojumiem, gandrīz puse jeb 48% aptaujas respondentu norāda, ka Latvijā ražotie produkti ir uzticamāki un kvalitatīvāki. Savukārt 35% uzsver, ka, pērk Latvijā ražotos produktus, jo apzinās, ka tādējādi tiek atbalstīta Latvijas ekonomika. Gandrīz viena piektā daļa jeb 17% aptaujāto izvēlas iegādāties Latvijā ražotos produktus, jo tie ir izdevīgāki cenas ziņā.

Gandrīz divas trešdaļas iedzīvotāju atzīst, ka ekonomikas lejupslīde nav negatīvi ietekmējusi attieksmi pret Latvijā ražotiem produktiem. Pie tam viena ceturtā daļa iedzīvotāju atzīst, ka patlaban apzināti pērk pat vairāk Latvijā ražotos produktus, lai atbalstītu vietējos ražotājus. Tomēr tajā pašā laikā iedzīvotāji plāno, kā ietaupīt un Tomēr tajā pašā laikā 14% respondentu norāda, ka pērk vairāk importa produktus, jo tie ir lētāki.

„Šī pētījuma rezultāti atspoguļo to, kas jūtams arī veikalos ELVI – cilvēki šobrīd tiešām pērk vairāk Latvijas preču. Priecē, ka arvien vairāk cilvēku apzinās, ka iegādājoties pašmāju preci, viņi atbalsta gan vietējos ražotājus, gan darbavietas, ko dod šie ražotāji, gan arī Latvijas ekonomiku kopumā. Naudas aprite vietējā tirgū ir svarīga ekonomikas atjaunošanai,” skaidro SIA ELVI Grupa Sabiedrisko attiecību vadītāja Vineta Grigāne.

Pētījumu veicis SIA Euro Data. Pētījums veikts no 30. maija līdz 8. jūnijam un tā laikā tika aptaujāti vairāk nekā 700 respondentu vecumā no 15 – 74 gadiem.

Preses relīzes iesniedzēja kontaktinformācija šobrīd nav pieejama.





Atslēgvārdi: ELVI grupa, SIA;

Saistītās relīzes

Copyright © 2007-2019 PRCentrs.Lv