Vortāla darbība pārtraukta uz nenoteiktu laiku. Jaunas preses relīzes publicētas netiks.

Mediji, reklāma, mārketings

Kā jebkura reģiona uzņēmumam piesaistīt jaunus klientus?

Publicēts 2009-08-03 15:43:18

Samazināt palielināt tekstu

Laikos, kad uzņēmumu reklāmas budžeti kļūst arvien mazāki un cīņa par klientiem saasinās, vienmēr aktuālais jautājums „Kā piesaistīt jaunus klientus?” ir kļuvis īpaši svarīgs. Pēc nelielas izpētes tika atklāts, ka reklāmas iespējas maziem un vidējiem uzņēmējiem Latvijas reģionos šobrīd ir diezgan ierobežotas. Tomēr tika pamanīts arī kāds samērā jauns un oriģināls reklāmas veids – mobilais jeb SMS mārketings, kas jau ir piesaistījis sabiedrības interesi Latvijā, un līdzīgi pakalpojumi paliek arvien populārāki gan Latvijā, gan visā pasaulē.

Klasiskie reklāmas kanāli, ieskaitot presi, televīziju, radio, vides reklāmas un internetu, lielākā vai mazākā mērā vienmēr ir tikuši un tiks izmantoti. Tomēr Latvijas reģionos reklāmas izvietošanas iespējas lielākoties ir ierobežotas  - bieži vien tiek piedāvāti viens vai divi vietējie interneta portāli, pāris radiostacijas, daži laikraksti un viena vietējā televīzija (tas, jāteic, ir labākajā gadījumā).  Pietam, uzņēmumiem ārpus Rīgas vairākumā gadījumu nav ekonomiski izdevīgi reklamēties nacionāla mēroga televīzijā, internetā vai radio, jo potenciālo klientu loks parasti ir tuvākās apkaimes iedzīvotāji, nevis auditorija visā Latvijā.

Otra problēma, kas šobrīd kļūst arvien aktuālāka tendence visā pasaulē, ir tā, ka cilvēki iemācās ignorēt klasisko reklāmu. Kā šīs tendences biežāk sastopamos piemērus var minēt TV resīverus ar pārraižu ierakstīšanas funkciju, kas ļauj pārtīt reklāmas, interneta pārlūku, kas bloķē banerus, spama filtru elektroniskajā pastā, utt.

Gan Latvijā, gan pasaulē tradicionālos reklāmas veidus papildina jaunas un progresīvas mārketinga metodes, kas ļauj uzņēmējiem arvien precīzāk, oriģinālāk un efektīvāk sasniegt savu mērķauditoriju. Viens no šādiem arvien populārākiem reklāmas veidiem ir mobilais jeb SMS mārketings. Reklāmas sūtīšanu ar īsziņu palīdzību šobrīd plaši izmanto visā pasaulē. Amerikas reklāmdevēju asociācijas pārstāvji 2009. gadu dēvē par SMS mārketinga gadu. SMS reklāmu izmanto tādi uzņēmumi kā  Peugeot, Coca-Cola, Nokia, Pepsi, McDonalds, utt.

Arī Latvijā SMS Mārketinga pakalpojumi sāk kļūt aizvien populārāki. Latvijas tirgū jau labu laiku darbojas vairāki uzņēmumi piedāvādami uzņēmējiem, kam ir savas datu bāzes, nosūtīt datu bāzē iekļautajiem cilvēkiem īsziņas ar informāciju par jauniem produktiem, pazeminātām cenām, īpašām akcijām, utt. Vienīgais nosacījums ir, ka uzņēmēja datu bāzei jābūt legāli savāktai, t.i. cilvēki, kas tajā ir iekļauti, paši ir piekrituši un apliecinājuši, ka vēlas saņemt uz savu mobilo telefonu īsziņas no konkrētās firmas. Pretējā gadījumā var sanākt pamatīgas nepatikšanas no Datu Valsts inspekcijas gan īsziņu izsūtītājam, gan sūtījuma pasūtītājam, jo personas privātums Latvijas Republikā šādās situācijās ir aizsargāts ar likumu. 

Nedaudz savādāks SMS Mārketinga uzņēmums ir SmsBuzz (www.smsbuzz.lv), kas darbojas visā Latvijas teritorijā un kam ir sava legāla datu bāze vairāk nekā 69 000 cilvēku apjomā, kuri paši ir pieteikušies saņemt reklāmas piedāvājumus atbilstoši savām interesēm no jebkura uzņēmuma. Tas nozīmē, ka šī uzņēmuma pakalpojumus var izmantot jebkurš uzņēmējs arī ja tam pašam nav savas datu bāzes vai arī interesē jauni klienti, kas nav uzņēmuma datu bāzē. Bez vairākiem citiem mērķauditorijas atlases kritērijiem, SmsBuzz mājas lapā tiek piedāvāts atlasīt cilvēkus arī pēc dzīvesvietas jebkurā Latvijas rajonā, kas ir ļoti labi piemērots vairākumam no mazajiem un vidējiem uzņēmumiem Latvijas reģionos.

Sazinājāmies ar Smsbuzz.lv, lai noskaidrotu, vai uzņēmēji Latvijas reģionos ir izmantojuši tā pakalpojumus un to, kādi ir šī reklāmas veida panākumi. Uzņēmuma valdes loceklis Agris Evertovskis skaidro: „Mēs patiešām piedāvājam lielisku iespēju uzņēmējiem reklamēt savu produktu vai pakalpojumu jebkurā Latvijas reģionā, turklāt ļoti efektīvā veidā. Reģionos ir bijuši pasūtījumi ar labiem un ļoti labiem rezultātiem. Paredzam, ka tuvākajā nākotnē tādu būs arvien vairāk. Ja kādam uzņēmumam ir labs piedāvājums, Smsbuzz ir īstais veids, kā to pavēstīt potenciālajiem klientiem.”

A.Evertovskis arī atklāja, ka reģionos visveiksmīgākās Smsbuzz kampaņas bijušas Liepājā, Jelgavā, Cēsīs, Aizkrauklē un Saldū. Liepājas kinoteātrī „Balle” pēc SMS saņemšanas uz filmas „Enģeli un Dēmoni” pirmajiem seansiem ieradās ievērojami vairāk cilvēku nekā ierasts.  Jelgavas Čili picā nobaudīt picu ar īpašo piedāvājumu ieradās vairāk nekā 8% SMS saņēmēju no Jelgavas un Jelgavas rajona. Cēsīs SMS kampaņas rezultātā tika pārdots vērā ņemams skaits biļešu uz teātra izrādi „Alu cilvēks”. Tāpat Smsbuzz piedāvājums ticis veiksmīgi izmantots, lai informētu vietējos iedzīvotājus par „Selver” veikala atklāšanu Aizkrauklē un „Drogas” veikala atklāšanu Saldū.

Preses relīzes iesniedzēja kontaktinformācija šobrīd nav pieejama.





Atslēgvārdi: Smsbuzz.lv;
Copyright © 2007-2018 PRCentrs.Lv