Vortāla darbība pārtraukta uz nenoteiktu laiku. Jaunas preses relīzes publicētas netiks.

Likumi, rīkojumi, noteikumi, tiesību akti

LM rosina darba devējiem samazināt administratīvo slogu apdrošināšanas jomā

Publicēts 2009-10-31 21:24:13

Samazināt palielināt tekstu

29.10.2009

Lai darba devējiem samazinātu administratīvo slogu apdrošināšanas jomā, Labklājības ministrija (LM) sagatavojusi izmaiņas attiecīgajos noteikumos.

LM izstrādātie grozījumi Ministru kabineta Noteikumos par valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu veicēju reģistrāciju un ziņojumiem par valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām un iedzīvotāju ienākuma nodokli šodien, 29.oktobrī, izsludināti Valsts sekretāru sanāksmē. Tie vēl jāsaskaņo ar citām ministrijām un jāapstiprina valdībā.

Atbilstoši izmaiņām plānots, ka darba devēji Valsts ieņēmumu dienestā (VID) ziņas par darbiniekiem, kuriem piešķirts vai beidzies bezalgas atvaļinājums, varēs iesniegt reizi mēnesī– līdz nākamā mēneša piektajam datumam. 

Atgādinām, ka saskaņā ar likumā Par valsts pensiju un valsts pabalstu izmaksu laika periodā no 2009.gada līdz 2012.gadam noteikto, sākot ar š.g. 1.jūliju darba devējam jāsniedz informācija VID trīs darba dienu laikā pēc tam, kad persona ieguvusi, mainījusi vai zaudējusi darba ņēmēja statusu.

Tāpat paredzēts, ka darba devējiem VID nav jāiesniedz informācija par tiem darbiniekiem, kuriem piešķirts vai beidzies grūtniecības un dzemdību atvaļinājums, kā arī atvaļinājums bērna tēvam, adoptētājiem vai citiem cilvēkiem.

Vienlaikus noteikumu projektā plānots noteikt kārtību, kādā darba devējam būs jānorāda informācija par tiem darbiniekiem, kuri vēl nav sasnieguši 15 gadu vecumu.

www.lm.gov.lv

Preses relīzes iesniedzēja kontaktinformācija šobrīd nav pieejama.





Copyright © 2007-2018 PRCentrs.Lv