Vortāla darbība pārtraukta uz nenoteiktu laiku. Jaunas preses relīzes publicētas netiks.

Auto un transports

Panasonic, sadarbojoties ar Tomy, veiksmīgi izmēģināja videi draudzīgu smagās mašīnas prototipu

Publicēts 2009-10-31 21:20:13

Samazināt palielināt tekstu

29.10.2009

Kompānijas Panasonic un Tomy veiksmīgi izmēģinājušas garvilces, lielas noslodzes kravas mašīnu, kas tika darbināta ar saspiestu dabasgāzi (SDG) (compressed natural gas). Testos, kas ilga sešus mēnešus no šī gada aprīļa līdz septembrim, smagā mašīna veica 48 turp un atpakaļ reisus starp Osakas un Tokijas apgabaliem. Testi parādīja teicamus rezultātus: 10 procentu samazinājumu CO2 izmešiem un 90 procentu samazinājumu NOX izmešiem, salīdzinot ar standarta kravas mašīnām. Projektu organizēja Japānas Zemes, infrastruktūras, transporta un tūrisma ministrija.

Šobrīd Japānā tiek lietoti jau aptuveni 37 000 zema piesārņojuma līmeņa SDG transporta līdzekļi, kas aizstāj ierastās ar degvielu darbināmās automašīnas. 17 000 no tiem ir kravas mašīnas, galvenokārt ar kravnesību divas tonnas. Savukārt, runājot par garvilces, lielas noslodzes SDG kravas mašīnām, tad radītais prototips šobrīd ir vienīgā šāda veida automašīna Japānā. Izmēģinājuma laikā smagā mašīna parādījusi ne vien zemus izmešu rādītājus, bet arī augstu degvielas ekonomiju. Tā spēj veikt 600 km garu ceļa posmu tikai ar vienu degvielas uzpildi. Tādēļ to var uzskatīt par nākamās paaudzes kravas furgonu, kas būtiski samazinātu apkārtējās vides piesārņojuma līmeni.

Izmēģinājumu braucienos kompānija Panasonic izmantoja kravas furgonu, lai transportētu Viera platekrāna televizorus no ražotnes Osakā uz vairumtirdzniecības centru Urajasu pilsētā. Savukārt Tomy transportēja rotaļlietas no Urajasu uz Osaku. Abi uzņēmumi ieplānojuši veikt 250 šādus turp un atpakaļ braucienus šajā finanšu gadā, kas noslēdzas 2010. gada martā, izmantojot standarta un SDG furgonus. 96 pārvadājumus paredzēts veikt tieši ar SDG kravas automašīnām. Šāda sadarbība ļaus būtiski samazināt bezkravas pārbraucienu kopējo garumu šajā finanšu gadā – kopā 7600 km. Tāpat kompānijas aprēķinājušas, ka šādi tās samazinās CO2 izmešus par 18 tonnām.

Tā kā abu uzņēmumu produkcijas izplatīšanas centri atrodas tuvu, tad Panasonic un Tomy arī turpmāk paredz sadarboties transporta jomā, lai vairotu efektivitāti un samazinātu kaitējumu dabai. Tāpat uzņēmumi nolēmuši papildināt savu furgonu parku ar jaunajiem SDG spēkratiem uzreiz, kad kravas automašīnas nonāks tirdzniecībā.

Par Tomy

2006. gadā kompānijas Tomy un Takara apvienojās, izveidojot jaunu globālu tirgus spēlētāju rotaļlietu un bērnu izklaides industrijā. Jauno uzņēmumu nodēvēja par Tomy Compnay Ltd.

Par Panasonic
Panasonic Corporation ir viena no pasaulē vadošajām biznesa, industriālās un sadzīves elektronikas ražotājām pasaulē. Tās galvenā mītne atrodas Osakā, Japānā. Kompāniju veido vairāk nekā 650 uzņēmumu ar vairāk nekā 320 000 darbinieku visā pasaulē. Tā ražo un pārdod vairāk nekā 15 000 dažādu produktu. Kompānijas konsolidētais neto apgrozījums finanšu gadā, kas noslēdzās 2009. gada 31. martā, sasniedza 78,4 mljrd. ASV dolāru (aptuveni 36,7 mljrd. latu).

Preses relīzes iesniedzēja kontaktinformācija šobrīd nav pieejama.



Saistītās galerijas

Panasonic un Tomy videi draudzīgais smagās mašīnas prototips







Atslēgvārdi: Tomy Compnay Ltd; Panasonic Corporation;
Copyright © 2007-2017 PRCentrs.Lv