Vortāla darbība pārtraukta uz nenoteiktu laiku. Jaunas preses relīzes publicētas netiks.

Mediji, reklāma, mārketings

Pasaules reklāmas tirgū kritums tuvojas zemākajam līmenim

Publicēts 2009-07-14 14:45:19

Samazināt palielināt tekstu

13.07.2009

Neliela atgūšanās paredzama 2010. gadā, bet attīstība visos reģionos atsāksies 2011. gadā

• „ZenithOptimedia” samazina savu starptautiskā reklāmas tirgus attīstības prognozi 2009. gadam līdz -8,5%.
• Pasaules reklāmas tirgus 1. ceturkšņa apjomi bija zemāki nekā prognozēts, bet 2. ceturksnis nebija tik smags.
• 2010. gadā Ziemeļamerika jau trešo gadu cietīs no pagrimuma, kamēr Rietumeiropā būs vērojama stagnācija.
• Āzijā, Klusā okeāna reģionā, Centrālajā un Austrumeiropā, Latīņamerikā un pārējos pasaules reģionos attīstība atsāksies 2010. gadā, bet Ziemeļamerikā un Rietumeiropā – 2011. gadā.
• Interneta reklāmas apjoms šogad pieaugs par 10% un līdz 2011. gadam sasniegs 15,1% no kopējā pasaules reklāmas tirgus.
• Reklāmas investīcijas laikrakstos samazināsies katru gadu visā prognozējamā perioda laikā, 2011. gadā samazinoties par 22,7%, salīdzinot ar 2007. gada līmeni.

„ZenithOptimedia” pārstrādāja prognozes pasaules reklāmas tirgus apjomiem 2009. gadā, samazinot kritumu līdz 8,5%. Aprīlī tika prognozēts, ka kritums būs -6,9%, taču gada 1. ceturkšņa tirgus rezultāti izrādījās ievērojami zemāki nekā sākotnēji prognozēts. Saskaroties ar ārkārtēju nedrošību, reklāmdevēji vairumā biznesa sektoru gatavojās sliktākajam scenārijam un samazināja savas investīcijas un izdevumus, paredzot strauju ienākumu samazināšanos. Nedrošā ekonomikas situācijā reklāma bieži vien tiek uzskatīta par liekiem izdevumiem un ātri samazināts reklāmas investīciju apjoms, neskatoties uz daudzajiem pētījumiem, kas liecina, ka kompānijas, kuras saglabā reklāmas investīcijas krīzes laikā, iznāk no krīzes stiprākas nekā kompānijas, kuras to nedara.

Savukārt, gada 2. ceturksnis nebija tik smags kā 1. ceturksnis. „ZenithOptimedia” prognozes atlikušajam gada posmam netiek būtiski mainītas, jo parādās pazīmes, ka kritums tuvojas zemākajam līmenim. Ne visos tirgos šogad ir kritums. No 79 svarīgākajiem tirgiem, kuriem tiek apkopota informācija, 25 tirgi joprojām attīstās. Daudzi no tiem ir mazi, jauni tirgi, bet tie ietver arī tādus smagsvarus kā Ķīna un Indija. Ķīnā šogad „ZenithOptimedia” prognozē attīstību 5,4% apjomā, tādā veidā Ķīna apsteigs Lielbritāniju, kļūstot par pasaules ceturto lielāko reklāmas tirgu.

2010. gadā „ZenithOptimedia” prognozē nelielu atgūšanos pasaules tirgos +1,6% apjomā (salīdzinot 2010. gadu ar 2009. gadu), jo 62 no 79 tirgiem piedzīvos attīstību. Vērojot dažādus reģionus, var secināt, ka tie, kas pirmie piedzīvoja kritumu reklāmas nozarē, cietīs visvairāk un pēdējie iznāks no krīzes. Paredzama turpmāka reklāmas tirgus samazināšanās par 2,4% 2010. gadā Ziemeļamerikā. „ZenithOptimedia” prognozē stagnāciju ar 0,2% augšanas koeficientu Rietumeiropā 2010. gadā.

Situācija interneta reklāmas nozarē ir labāka nekā „ZenithOptimedia” prognozēja pirms 3 mēnešiem. Aprīlī tika prognozēts, ka pasaules interneta tirgus 2009. gadā pieaugs par 8,6%, taču tagad prognoze mainīta uz lielāku – 10,1% pieaugumu. Sagaidāms, ka līdz 2011. gadam interneta daļa pasaules reklāmas tirgū sasniegs 15,1%.

Internets ir vienīgais no medijiem, kura attīstība ir paredzama 2009. gadā. No citiem medijiem mazāks kritums nekā vidējais tirgū ir prognozējams televīzijas, kino un vides reklāmā. Prognozējams, ka reklāmas investīcijas laikrakstos 2009. gadā samazināsies par 14,7% un turpinās samazināties atlikušā prognozējamā perioda laikā. Žurnāliem reklāmas investīciju kritums 2009. gadā tiek prognozēt spar 16,7%. Taču žurnālu ilgtermiņa perspektīvas ir labākas nekā laikrakstiem, jo žurnālus ir grūtāk atdarināt internetā. „ZenithOptimedia” prognozē žurnālu reklāmas investīciju pieaugumu līdz 1,5% apjomā 2011. gadā, salīdzinot ar 2010. gadu.

Attīstības atsākšana 2010. un 2011. gados nepieliks punktu daudzu lielo mediju īpašnieku sarūgtinājumam. Jaunas tehnoloģijas samazina sākotnējās izmaksas, palielinot konkurenci esošajiem spēlētajiem. Televīzijas tīkli zaudē skatītājus, kas pievēršas digitālajiem kanāliem un video tīmekļa vietnēm; laikraksti internetā zaudē lasītājus par labu blogiem utt. Cīņa par patērētāju uzmanību, ar kuru ir saistīti ienākumi no reklāmas, kļūs vēl sīvāka pēc pasaules ekonomikas atgūšanās.

„ZenithOptimedia” ir viena no pasaules vadošajām globālo mediju pakalpojumu aģentūrām, kurai ir 218 biroji 72 valstīs. Aģentūra visā pasaulē veic reklāmas tirgus un investīciju pētījumus. „ZenithOptimedia” darbu Latvijā uzsāka 2005. gadā.

Preses relīzes iesniedzēja kontaktinformācija šobrīd nav pieejama.





Atslēgvārdi: ZenithOptimedia;

Saistītās relīzes

Copyright © 2007-2019 PRCentrs.Lv