Vortāla darbība pārtraukta uz nenoteiktu laiku. Jaunas preses relīzes publicētas netiks.

Mediji, reklāma, mārketings

Pirmais Baltijas kanāls un TNS Latvia ir izstrādājuši TV auditorijas mērīšanas un prognozēšanas metodiku

Publicēts 2008-04-03 10:52:07

Samazināt palielināt tekstu

Pirmais Baltijas kanāls (PBK) sadarbībā ar mediju pētījumu aģentūru TNS Latvia ir izstrādājis aptaujas metodiku, lai noteiktu konkrētu TV programmu skatīšanās statistiku. 2007. gada beigās, izmantojot jauno metodiku, tika veikts pirmais pētījums.

Līdz šim visprecīzākā ir Latvijā plaši pielietotā TV auditorijas izpētes metodika, izmantojot TV Metrus. "TV Metrs ir televizoram pieslēgta elektroniska ierīce, kas fiksē konkrētajā brīdī ieslēgto televīzijas kanālu," skaidro TNS Latvia mediju pētījumu projektu direktors Mārtiņš Traubergs. "Pašlaik Latvijā TV Metri ir uzstādīti 375 mājsaimniecībās, kas dod iespēju iegūt objektīvu informāciju par auditorijas TV programmu izvēli."

2007. gada decembrī pēc PBK pasūtījuma neatkarīgo pētījumu kompānija "Fieldex", izmantojot PBK un TNS Latvia izstrādāto jauno metodiku, veica trīs etapu pētījumu par TV programmu skatīšanās paradumiem. Jaunā aptaujas metodika tika maksimāli pietuvināta kompānijas TNS Latvia TV kanālu auditoriju mērījumiem ar TV Metru palīdzību. Iegūtie PBK aptaujas rezultāti tika salīdzināti ar rezultātiem, kas iegūti ar TV Metru palīdzību; būtisku atšķirību abu mērījumu rezultātos nav.

"Mēs esam apmierināti ar pētījuma rezultātiem, dati ir reprezentatīvi un lielā mērā atbilst TV Metru pētījuma rezultātiem. Nākotnē mēs izmantosim jauno metodiku, lai prognozētu konkrētu TV programmu skatīšanos," stāsta PBK Analītiskās nodaļas vadītājs Mihails Bobkins.

M. Traubergs uzsver, ka, analizējot PBK pētījuma un TV Metru pētījuma rezultātus, redzams, ka abu pētījumu rezultātu atšķirība ir neliela. Proti, šo atšķirību veido daži nebūtiski, subjektīvi faktori, kam nav izšķirošas nozīmes. "Varam secināt, ka jaunā metodika ir objektīvs instruments konkrētu TV programmu skatīšanās statistikas noteikšanai," saka M.Traubergs.

"Salīdzinot rezultātus, kas iegūti izmantojot TNS TV Metru metodiku un jauno aptaujas metodi, vislielākā atšķirība bija ziņu skatīšanās auditorijas profilā un apjomā" stāsta M.Bobkins. "Tas skaidrojams ar to, ka ziņas Latvijā ir viena no vispopulārākajām TV programmām. Ziņu saturs ir līdzīgs, bet ziņu pasniegšanas formas ir atšķirīgas. Parasti skatītājam ir nepieciešama informācija, nevis kanāls vai programmas nosaukums."

"Savukārt, salīdzinot abu metožu datus par seriālu skatīšanās ieradumiem, rezultāti praktiski neatšķiras. Tas pamatojams ar to, ka iemīļotais seriāls asociējas ar noteiktu TV kanālu. Ilgstošais sižets un skatītāja emocionāla piesaiste seriāla varoņiem veido paradumu ik vakaru ieslēgt konkrētu TV kanālu," informē M.Bobkins.

Jau drīzumā PBK plāno izpētīt 2008. gada Eiropas futbola čempionāta iespējamo skatīšanās statistiku. Šī pētījuma rezultāti ar lielu ticamības koeficientu ļaus prognozēt PBK demonstrētā UEFA EIRO 2008 čempionāta skatītāju auditorijas lielumu.

Pirmais Baltijas kanāls regulāri izmanto TNS Latvia datus par televīzijas auditorijām, kas objektīvi raksturo skatīto programmu izvēli un apjomu. TNS Latvia ir vienīgā kompānija Latvijā, kas no 1999.gada veic televīzijas auditoriju mērījumus, izmantojot speciālo tehnisko aprīkojumu – TV Metrus.

Preses relīzes iesniedzēja kontaktinformācija šobrīd nav pieejama.





Atslēgvārdi: Pirmais Baltijas kanāls; TNS Latvia;
Copyright © 2007-2019 PRCentrs.Lv