Vortāla darbība pārtraukta uz nenoteiktu laiku. Jaunas preses relīzes publicētas netiks.

Informācijas tehnoloģijas, internets un telekomunikācijas, TV

Telekomunikāciju holdings Unistars sadarbības ietvaros ar Rīgas Ātrās medicīniskās palīdzības staciju (RĀMPS) ieviesis tehnoloģisko modeli

Publicēts 2007-03-29 12:03:06

Samazināt palielināt tekstu

Rīga, 28.03.2007.

Telekomunikāciju holdings Unistars sadarbības ietvaros ar Rīgas Ātrās medicīniskās palīdzības staciju (RĀMPS) ieviesis tehnoloģisko modeli, kuru jebkurš dienests (neatliekamā medicīniskā palīdzība, ugunsdzēsības-glābšanas dienests, policija) var ņemt par pamatu, izveidojot katrs savu individuālo ģeogrāfiski sazarotu datu pārraides un telefonu tīklu.

RĀMPS un telekomunikāciju holdinga Unistars speciālisti apkopojuši un izanalizējuši pirmos RĀMPS jaunās vienotās zvanu sadales sistēmas darbības rezultātus, kura tika ieviesta šī gada sākumā un jau paspējusi sevi labi rekomendēt, tajā skaitā arī gripas epidēmijas laikā. Sistēma vienā tīklā apvienoja visas RĀMPS* apakšstacijas un izsaukumu izpildes punktus, kuros bāzētas neatliekamās medicīniskās palīdzības brigādes. Galvenais secinājums pēc pirmajiem darbības mēnešiem: no iedzīvotājiem ienākošo zvanu pieņemšanas un apstrādes sistēmas drošums un elastība ir pārgājusi uz ievērojami kvalitatīvāku līmeni. Faktiski holdings Unistars praksē ieviesis jaunu tehnoloģisko modeli, kuru jebkurš glābšanas un operatīvais dienests var izmantot, lai izveidotu savu vienotu ģeogrāfiski sazarotu dienesta datu pārraides un telefonu tīklu.

"Ieviestā sistēma būtiski vienkāršoja mūsu dispečeru darbu. Pateicoties ieviesto datu pārraides un iekšējo tālruņu sakaru sistēmu izmantošanai, dispečeru un neatliekamās medicīniskās palīdzības brigāžu sazināšanās kļuvusi ērtāka un ievērojami samazinājusies sarunu intensitāte pa rāciju. Mums ir ļoti svarīgi, ka Unistars speciālisti ir izveidojuši tādu sistēmu, kura funkcionē atbilstoši mūsu operatīvā darba prasībām. Sistēma ir aizsargāta gadījumiem, ja rodas bojājumi sakaru līnijās vai iekārtās, vai gadīsies citas nepatikšanas. Ja notiks kaut kas tamlīdzīgs, dispečeru dienests varēs turpinās pieņemt iedzīvotāju zvanus. Rezultātā radušās tehniskās iespējas ģeogrāfiski sazarot dispečeru dienestu deva iespēju izveidot gan rezerves, gan pagaidu darba vietas izsaukumu pieņemšanai un brigāžu operatīvai vadīšanai," sacīja RĀMPS galvenais ārsts Semjons Štrihs, komentējot jaunās zvanu pieņemšanas un apstrādes sistēmas darbības pirmos rezultātus.

Viņš piebilda, ka īpaši uzskatāmas jaunās sistēmas ērtības bija saslimstības pieauguma ar gripu laikā martā. Pēc tam, kad veselības ministrs V.Veldre lūdza RĀMPS pieņemt visus zvanus par paaugstinātu temperatūru, burtiski dažu stundu laikā jaunā sakaru sistēma tika nokonfigurēta jaunizveidotai atsevišķai apakšstacijai. Šajā apakšstacijā strādāja speciāli piesaistītie ārsti-rezidenti. Sakari starp centrālo dispečeru dienestu, jauno apakšstaciju un ārstiem-rezidentiem tika uzturēti ar holdinga Unistars sakaru sistēmas palīdzību. "Ar gripu saslimušo zvanu bija ļoti daudz, taču pateicoties minētajai apakšstacijai slodze mūsu pamata dispečeriem un brigādēm praktiski nepalielinājās. Mēs praksē pārliecinājāmies, ka pateicoties ieviestajai sistēmai esam gatavi efektīvi darboties tādās ārpuskārtas situācijās un viegli tikt galā ar pēkšņi pieaugušo darbu apjomu," norādīja RĀMPS galvenā ārsta vietniece Vija Grigale.

"Tāda dienesta kā RĀMPS darbā (un tas pats, protams, attiecas arī uz policiju, ugunsdzēsējiem un glābējiem) galvenais elements ir īpašas drošības un aizsardzības sistēma, kas nodrošina zvanu pieņemšanu un tālāku apstrādi. Šai sistēmai ir jāstrādā nepārtraukti VIENMĒR. Savlaicīgas reakcijas svarīgumam uz tādiem zvaniem nav vajadzīgi lieki komentāri. RĀMPS projekta realizācija praksē pierādīja iespēju izmantot jaunākās tehnoloģijas, lai izveidotu drošu, elastīgu sistēmu, kuru var dinamiski un īsā laikā noregulēt atbilstoši mainīgajām operatīvajām prasībām, tādējādi optimizējot operatīvo darbu tādos sarežģītos dienestos kā RĀMPS. Uzvara tenderī ļāva mums ieviest unikālu risinājumu dažādu sakaru kanālu (stacionāro, mobilo un IP telefonijas) un firmu Tadiran (Izraēla) un Vierling (Vācija) modernāko iekārtu integrācijai. Mūsu piedāvātais risinājums ļauj viegli turpināt zvanu pieņemšanas un apstrādes sistēmu attīstību, papildinot to ar jaunām nepieciešamajām funkcijām, tajā skaitā integrēt ar datu bāzēm, zvanītāju atrašanās vietu noteikšanas sistēmām, elektroniskajām ģeogrāfiskajām kartēm un citām sistēmām atbilstoši Eiropas Savienības izvirzītajām prasībām glābšanas dienestiem," uzsvēra telekomunikāciju holdinga Unistars prezidents Aleksandrs Rutmanis.

*Teritorija, par kuru atbild RĀMPS – Rīga un Rīgas rajons, kur atrodas 21 RĀMPS apakšnodaļa

Par Unistars

Holdingā ietilpst kompānijas Unistars, Dan Communications un Newtel, kuras piedāvā unikālu projektu sniegšanas koncepciju, no kuriem katrs tiek veidots individuāli klientam, ņemot vērā praktiski jebkādas tā
vajadzības. Unistars ir nacionālā platjoslas tīkla "UniT" operators, kurš optimizēts kvalitatīvai un drošai datu, tajā skaitā balss un video pārraidei. Jau tagad UniT aptver vairāk nekā 90% Rīgas, Rīgas rajona un 16 citu Latvijas pilsētu teritorijas. Pašlaik notiek tīkla paplašināšana uz jaunāko tehnoloģiju WiMAX bāzes.

Visi telekomunikāciju operatora Unistars piedāvātie pakalpojumi var tikt kombinēti ar Dan Communications un Newtel sistēmu risinājumiem tā, lai radītu risinājumu, kurš atbildīs konkrētā klienta vajadzībām.

Kompānijas drošums, tās profesionālā pieeja un integrētie pakalpojumi holdingu Unistars padara par lielisku partneri jebkuram klientam, kuram nepieciešama droša un ātra datu pārraide un drošas telekomunikācijas par konkurētspējīgām cenām. Šodien vairāk nekā 1000 Latvijas kompāniju izvēlējušās holdingu Unistars par savu partneri un veiksmīgi izmanto tā pakalpojumus.

Preses relīzes iesniedzēja kontaktinformācija šobrīd nav pieejama.





Atslēgvārdi: Unistars; Agris Kazeļņiks;

Saistītās relīzes

Copyright © 2007-2019 PRCentrs.Lv